نسبت به ایتام و نیازمندان جامعه مسئولیت داریم

با شیوع بیماری کرونا ۵۱ هزار کودک، در کشورمان پدر یا مادر خود را از دست دادند و ما در برابر این ایتام مسئولیت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صدقه انداختن در صندوق صدقات مال کسی است که در خانواده او فقیری نیست، ادامه داد: فردی از امام پرسید فقیر درب خانه را می‌زند آیا ما به این فقیر کمک کنیم یا صدقه خود را نگه داریم و به خویشاوندان خود کمک کنیم؟ حضرت فرمودند صدقه را نگه دارید برای خویشاوندان خود و فقیر را رد کنید و در روایت دیگر امام زمان(عج) فرمودند اگر در خویشاوندان شما محتاجی وجود دارد صدقه به دیگران قبول نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر در خانواده ما فقیری نیست ما نسبت به ایتام جامعه و افراد نیازمند مسئولیت داریم، افزود: با شیوع بیماری کرونا ۵۱ هزار کودک، در کشورمان پدر یا مادر خود را از دست دادند و ما در برابر این ایتام مسئولیت داریم؛ همچنین نسبت به شیعیان مظلوم افغانستان که به خاطر مشکلاتشان به ایران مهاجرت می کنند مسئولیت داریم و باید به آنها کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۲۱۵ سوره مبارکه بقره می فرماید راه رسیدن به بهشت این است که هر خیری که انجام می‌دهید اول از پدر و مادر خود شروع کنید، سپس نزدیکان و خویشاوندان و در مرحله بعد ایتام و مساکین و در راه مانده ها و …، بنابراین اگر می خواهیم صدقه بدهیم ابتدا به نزدیکان و خویشاوندان خود صدقه بدهیم و گرفتاری مالی نزدیکان و خویشاوندان خود را برطرف کنیم.

کد خبر 46963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد